
Niemiecki koncern coraz częściej wyposaża swoje samochody w silniki wysokoprężne. Podobny los spotkał także nowe Audi S4 i Audi S4 Avant. Co znajdziemy pod ich maską?
Oba modele zostały wyposażone w potężnego Diesla. Jest to silnik V6 TDI o pojemności 3,0 litra, który już wcześniej znalazł się także w innych “eSkach”. Warto wspomnieć, że jest to najmocniejszy silnik wysokoprężny V6 montowany w pojazdach Audi. Dzięki tej jednostce napędowej kombi i sedan osiągają moc 347 KM, a także moment obrotowy 700 Nm dostępny w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Wszystko to pozwoli osiągnąć im maksymalną prędkość 250 km/h, zaś jeśli chodzi o przyśpieszenie do setki w S4 Sedan wynosi 4,8 s, a w S4 Avant 4,9 s.
Warto wspomnieć że V6 w którą wyposażone są eSki współpracuje z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV. Gdy chcemy przyśpieszyć, a energia strumienia spalin biegnących do turbosprężarki jest za niska, to zawór baypassu zamyka się i kieruje zasysane powietrze wprost do EVA. System ten umożliwia wykorzystanie pełnej mocy silnika 3.0 TDI, niezależnie od jego prędkości obrotowej.

Pomimo wytwarzania wysokiego momentu obrotowego oraz potężnego silnika spalanie będzie stosunkowo niskie. Według producenta zużycie paliwa w Sedanie wyniesie 6,2 l/100km, a emisja CO2 161-163 g/km. W przypadku S4 Avant spalanie jest odrobinę wyższe: 6,3 l/100km oraz 164-165 g/km. Co ciekawe nowe S4 będące tzw. miękkimi hybrydami możemy spotkać jedynie na europejskim rynku. W przypadku USA czy Azji Audi oferuje powyższe modele z benzynowym silnikiem 2.9 TFSI zapewniającym zdecydowanie wyższą moc 450 KM.