PODZIEL SIĘ

Niemiecki koncern coraz częściej wyposaża swoje samochody w silniki wysokoprężne. Podobny los spotkał także nowe Audi S4 i Audi S4 Avant. Co znajdziemy pod ich maską?

Oba modele zostały wyposażone w potężnego Diesla. Jest to silnik V6 TDI o pojemności 3,0 litra, który już wcześniej znalazł się także w innych “eSkach”. Warto wspomnieć, że jest to najmocniejszy silnik wysokoprężny V6 montowany w pojazdach Audi. Dzięki tej jednostce napędowej kombi i sedan osiągają moc 347 KM, a także moment obrotowy 700 Nm dostępny w przedziale od 2500 do 3100 obr./min. Wszystko to pozwoli osiągnąć im maksymalną prędkość 250 km/h, zaś jeśli chodzi o przyśpieszenie do setki w S4 Sedan wynosi 4,8 s, a w S4 Avant 4,9 s.

Warto wspomnieć że V6 w którą wyposażone są eSki współpracuje z elektrycznie napędzaną sprężarką EAV. Gdy chcemy przyśpieszyć, a energia strumienia spalin biegnących do turbosprężarki jest za niska, to zawór baypassu zamyka się i kieruje zasysane powietrze wprost do EVA. System ten umożliwia wykorzystanie pełnej mocy silnika 3.0 TDI, niezależnie od jego prędkości obrotowej.

Audi S4 i Audi S4 Avant
Audi S4 fot. Audi

Pomimo wytwarzania wysokiego momentu obrotowego oraz potężnego silnika spalanie będzie stosunkowo niskie. Według producenta zużycie paliwa w Sedanie wyniesie 6,2 l/100km, a emisja CO2 161-163 g/km. W przypadku S4 Avant spalanie jest odrobinę wyższe: 6,3 l/100km oraz 164-165 g/km. Co ciekawe nowe S4 będące tzw. miękkimi hybrydami możemy spotkać jedynie na europejskim rynku. W przypadku USA czy Azji Audi oferuje powyższe modele z benzynowym silnikiem 2.9 TFSI zapewniającym zdecydowanie wyższą moc 450 KM.