
Czeskie przedsiębiorstwo zaprezentowało wczoraj światu swój najnowszy samochód. Nowa Skoda Superb otrzymała także swoją hybrydyczną wersję.
Nowy model zadebiutował w Bratysławie 23 maja i już przykuł uwagę fanów czterech kółek. Nowy Superb nie oznacza przejścia do kolejnej generacji, lecz jest to jedynie facelifting. Dlatego też zmiany są w dużej mierze jedynie kosmetyczne. Co wyróżnia najnowszy pojazd od Skody?
Zmiany
Od swojej poprzedniczki nowy Superb różni się wielkością. Jest on o 8 mm dłuższy, a w przypadku kombi – o 6 mm. Podstawą różnicą jest zastosowanie w samochodzie reflektorów Full LED matrix, które jak do tej pory były domeną Audi. Kolejną zauważalną zmianą jest przemodelowany zderzak oraz grill. Tył pojazdu został wzbogacony o nazwę marki, która została umieszczona na bagażniku. Oprócz tego pojawiło się kilka drobnych przemodelowań i wzorów wyposażenia.
Pojazd został także wyposażony w dwa zupełnie nowe oprogramowania chroniące – asystenta jazdy z przyczepą Trailer Assist oraz system Area View. Całość jest dopełniona czterema kamerami, które umożliwiają widok pojazdu w okrągłych 360 stopniach. Odświeżeniu poddano także kilka aktualnych systemów w tym Emergency Assist, który w momencie tworzenie korytarza bezpieczeństwa samodzielnie zjedzie z drogi i zaparkuje pojazd.

Skoda Superb iV
Na uwagę zasługuje nowa hybryda typu plug-in, czyli możemy naładować samochód z domowego gniazdka. Model został także wyposażony w dwie jednostki napędowe. 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz elektryczny motor o mocy 115 KM. Co w połączeniu daje nam pojazd o mocy 218 KM. Warto wspomnieć, że Superb na samym prądzie przejedzie 55 Km, a naładowanie 13 KWh baterii z domowego gniazdka zajmie 3,5 godziny Zamontowanie baterii niosło za sobą zmniejszenie pojemności bagażnika. W przypadku zwykłej wersji z 625 do 485 l, zaś w kombi z 660 do 510 l.
Jednostki napędowe w Skoda Superb
Pojazd będzie dostępny z kilkoma tradycyjnymi jednostkami napędowymi. Dodatkowo będziemy mieli możliwość wyboru czy chcemy mieć skrzynie ręczną czy dwusprzęgłową(DSG). Co znajdziemy pod maską?
Silniki Wysokoprężne:
- 1.6 TDI o mocy 120 KM i skrzyni DSG
- 2.0 TDI Evo o mocy 150 KM i skrzyni manualej lub DSG
- 2.0 TDI o mocy 190 KM, skrzyni DSG i możliwym napędem 4×4
Silniki Benzynowe:
- 1.5 TSI o mocy 150 KM i skrzyni manualej lub DSG
- 2.0 TSI o mocy 190 KM i skrzyni DSG
- 2.0 TSI o mocy 272 KM, skrzyni DSG i napędem 4×4
Polskie ceny modeli nie są jeszcze znane. Wiemy jedynie, że wariant benzynowy i wysokoprężny będziemy mogli zakupić już pod koniec roku. Na Hybryde iV będziemy musieli poczekać. Jej debiut przewidywany jest na przyszły rok.