PODZIEL SIĘ
fot. BMW

Znakiem rozpoznawczym bawarskiej marki był od zawsze napęd na tylną oś, lecz w przypadku najnowszego kompaktu dokonano zmiany. Co jeszcze znajdziemy w nowym BMW Serii 1?

W “jedynce” trzeciej generacji będziemy mieli do wyboru napęd na przednią oś bądź na cztery koło xDrive. Jest to dosyć odważne posunięcie, które z pewnością nie każdemu fanowi marki przypadnie do gustu. Producent swoją decyzje uzasadnia chęcią zwiększenia przestrzeni w kabinie oraz lepszą zwinnością pojazdu. Według BMW ich najnowsza “jedynka” ma oferować niespotykany dotąd poziom dynamiki jazdy, który zdecydowanie przewyższy pozostałe modele z napędem na przednie koła.

Zmiany

Niemieckiemu koncernowi rzeczywiście udało się zwiększyć przestrzeń w kabinie przy jednoczesnym zmniejszeniu wymiarów pojazdu. Pasażerowie zasiadający z tyłu otrzymają 33 mm więcej przestrzeni na nogi, a bagażnik będzie miał pojemność 380 litrów. W przypadku złożenia tylnej kanapy wzrośnie ona do 1200 l. Oprócz zewnętrznych gabarytów zmniejszono także rozstaw osi. Wynosi on 2670 mm czyli jest o 20mm krótszy niż w przypadku drugiej generacji.  Zmianie uległ także wygląd zewnętrzny. W BMW Serii 1 trzeciej generacji przednie reflektory ustawione są pod kątem, a charakterystyczne “nerki” są zdecydowanie większe i lepiej wyeksponowane. Rury wydechowe z chromowanymi końcówkami zostały ścięte ukośnie w dół. Charakterystyczną cechą, która od razu rzuca nam się w oczy jest klinowaty kształt przodu auta przypominający wyglądem nos rekina. Dodany został także dach panoramiczny, który nie występował w poprzednich generacjach.

fot. BMW
Wnętrze

BMW Serii 1 zostało także wyposażone w kilka gadżetów występujących w samochodach klasy premium. Bezprzewodowa ładowarka smartfona, system multimedialny z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 10,25 cala z funkcją sterowania gestami, a także kolorowy wyświetlacz head-up o przekątnej 9,2 cala. Kolejnym wartym uwagi rozwiązaniem jest dodanie inteligentnego asystenta osobowego. Na hasło “Hej BMW” możemy obsługiwać pojazd za pomocą poleceń głosowych. Co ciekawe możemy nadać naszemu asystentowi imię. Przejdźmy teraz do tego co znajdziemy pod maską. Nowy model wyposażono w silniki 3- i 4-cylindrowe. Do wyboru otrzymamy dwa silniki spalinowe oraz trzy wysokoprężne. Najsłabszy z nich będzie posiadał moc 116 KM w BMW 116d, zaś najpotężniejszy opatrzony szyldem M135i xDrive – 306 KM. Wszystkie silniki, które oferuje BMW Serii 1 spełniają restrykcyjne wymagania odnośnie emisji spalin.

Trzecią generację BMW Serii 1 będziemy mogli obejrzeć w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca w ramach platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen. Model będziemy mogli nabyć już pod koniec września bieżącego roku.