PODZIEL SIĘ
PEUGEOT 508 SW
Fot. PEUGEOT

Po raz pierwszy zobaczyliśmy zupełnie nowy Peugeot 508 SW na francuskich targach Paris Auto Show w 2018 roku. Od tamtej pory niewiele o nim słyszeliśmy. Jak wygląda najnowszy Peugeot i co znajdziemy pod maską?

Francuski koncern dopiero teraz wprowadza na rynek europejski nowy pojazd segmentu D. Z tej okazji Peugeot opublikował ogromną galerię ponad 100 zdjęć zrobionych podczas imprezy modelowej w Portugalii. Zgodnie z oczekiwaniami, pokazują każdy szczegół 508 SW. Podobnie jak w sedanie, Peugeot 508 SW jest napędzany przez nową generację turbodoładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych PureTech i BlueHDi. Pod maską możemy znaleźć 1,6-litrowy motor w dwóch wariantach: PureTech 180 S&S EAT8 i PureTech 225 S&S EAT8. Pierwszy z nich generuje 178 KM, zaś drugi jest potężniejszy i wytwarza 222 KM. Oba są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów PSA.

PEUGEOT 508 SW
Fot. PEUGEOT
Diesel i Hybryda

W przypadku silników wysokoprężnych Peugeot oferuje dwa diesle o pojemności 1,5 i 2,0 litra. Mniejszy silnik, oficjalnie znany jako BlueHDi 130 S&S zapewnia 128 KM i może zostać wyposażony w zależności od preferencji kierowcy w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub ośmiobiegową automatyczną. Warto wspomnieć, że to jedyny silnik, który oferuje ręczną skrzynie biegów. Jednostka o pojemności 2,0 litrów jest dostępna w dwóch wariantach: BlueHDi 160 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8, o mocy odpowiednio 158 KM i 178 KM. Każdy z nich wyposażony jest standardowo w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie silniki spełniają normę Euro6.d i zapewniają „najlepszą w swojej klasie” emisję CO2.

Oprócz tych zespołów napędowych, europejscy klienci od 7 czerwca będą mogli zamówić wariant hybrydowy typu plug-in. Wersja 508 SW Hybrid została wyposażona w 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 178 KM i motor elektryczny o mocy 80 kW generujący 107 KM, co daje nam łącznie 222 KM. System zawiera również akumulator o pojemności 11,8 kWh, który pozwala na pokonanie 40 km na samym prądzie.

Najważniejsze cechy Peugeot 508 SW to najnowszej generacji i-Cockpit oraz systemy wspomagające kierowcę, w tym podczerwień Night Vision System i adaptacyjny tempomat połączony z asystą zmiany pasa ruchu. Ceny za Peugeota 508 SW we Francji zaczynają się od 33 600 euro co daje nam około 144 200 złotych.