PODZIEL SIĘ
BMW M8 2020
fot. BMW

Bawarska marka postanowiła iść na całość i zaprezentować swój najnowszy model w kilku wariantach. Mogliśmy podziwiać BMW M8 Coupe, Cabrio, a także wersje Competition.

Pod maską „standardowych” modeli M8 Coupe i M8 Cabrio znajdziemy podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra generujący 592 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 750 Nm. W modelach M8 Coupe Competition i M8 Convertible Competition zwiększono moc napędu do 617 KM. Wszystkie modele M8 wyposażone są w zaawansowany system napędu na cztery koła xDrive połączony z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Wszystkie wersje najnowego BMW mogą pochwalić się stosunkowo dobry przyśpieszeniem do “setki”. Coupe zajmuje to jedynie 3,3 sekundy, zaś modelowi Cabrio 3,4. W projektach z rodziny M8 Competition udało się zejść z tym czasem o 0,1 sekundy. Napęd na wszystkie koła w M8 obejmuje aktywny mechanizm różnicowy M i obejmuje dwa tryby jazdy: 4WD i 4WD Sport. Jeśli kierowcy dezaktywują układ dynamicznej kontroli stabilności, mogą wybrać tryb 2WD, który przerzuci całą moc na tylną oś.

BMW M8 2020
fot. BMW
Zawieszenie i układ hamulcowy

BMW jest szczególnie dumne z układu zawieszenia M8 ze specyficznymi dla linii “M” amortyzatorami adaptacyjnymi i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. System dynamicznej kontroli stabilności samochodu oferuje tryb dynamiczny M, który zapewnia wyższy poziom poślizgu kół. Inne ważne elementy konfiguracji podwozia samochodu to stalowa klamra X i aluminiowa poprzeczna podpórka na tylnej osi, wzmocnione stabilizatory i sztywny panel ze zintegrowanymi bocznymi progami na przednim końcu. We wszystkich modelach M8, niezależnie od tego, czy klienci wybierają hamulce ceramiczne M, czy nie, otrzymają zintegrowany układ hamulcowy. Łączy on w sobie aktywację hamulca, wspomaganie hamowania i sterowanie hamowaniem w kompaktowy moduł. Kierowcy mogą wybierać między dwoma rodzajami pedałów. Pierwszy z nich jest lepiej dostosowany do komfortowej jazdy, a drugi zapewnia bezpośredni i natychmiastowy efekt hamowania.

Wszystkie modele zostały wyposażone w przydatne do jazdy funkcje, w tym wyświetlacz Head-Up, asystent jazdy, asystent parkowania i profesjonalny kokpit BMW Live. Na konsoli środkowej znajduje się również przycisk trybu M, który umożliwia kierowcom wybór między ustawieniami drogowymi i sportowymi w standardowych modelach M8 i ustawieniach drogi, sportu i śladu w wariantach M8 Competition. Ceny za BMW M8 Coupe zaczynają się od 133 000 dolarów w USA, w przypadku Cabrio przyjdzie nam zapłacić 142 500 dolarów. Modele M8 Coupe Competition i Convertible Competition są nieco droższe i kosztują odpowiednio 146 000 i 155 500 dolarów. W przeliczeniu na polską walutę wszystkie modele mieściłyby się w zakresie od 505 tys. do prawie 600 tys. złotych.

 

  • Henryk

    Ceny coś chyba nie bardzo. Zwykły model dislowy serii 8 zaczyna się od 550 tys. zł.