PODZIEL SIĘ
Polestar 1
fot. Polestar

W centrum produkcyjnym w Chengdu w Chinach powstają pierwsze egzemplarze nowego modelu Polestar 1. Niestety nie będą one na sprzedaż.

Minęło ponad półtora roku, odkąd Polestar po raz pierwszy zaprezentował swój najnowszy projekt, a hybrydowe coupe wciąż nie trafiło na ulice chińskich miast. Pojawia się więc pytanie po co są one produkowane oraz kiedy zwykli klienci będą mogli nabyć ten pojazd? Jak na ten moment koncern produkuje 50 sztuk oznaczonych szyldem TT prototypów Polestar 1 testujących oprzyrządowanie. Są one wykorzystywane do dopracowywania metod produkcji i oceny implementacji narzędzi. Według firmy Polestar ma to na celu zapewnienie „że procesy produkcyjne i montażowe działają zgodnie z zamierzeniami”.

„Wspaniale jest zobaczyć, jak posunęliśmy się naprzód, pokazując Polestar 1 po raz pierwszy w 2017 r. A teraz nasz nowy piękny zakład produkcyjny jest gotowy do pracy, a samochody TT są testowane w zakładzie i wokół niego” – mówi Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar. Centrum produkcji Polestar w Chengdu jest w końcowej fazie budowy i ma zostać zainaugurowane w 2019 r., a produkcja samochodów dla klientów rozpocznie się jeszcze w tym roku. Niestety będzie ona ograniczona do 500 egzemplarz rocznie. Warto także wspomnieć, że pomimo wysokiej ceny wszystkie sztuki z rocznika 2019 zostały już zarezerwowane. Za model Polestar 1 przyjdzie nam zapłacić 155 000 dolarów w Stanach Zjednoczonych, zaś w Europie 155 000 euro.

Polestar 1
fot. Polestar
Polestar 1

Chiński koncern należy do Volvo Car Corporation, a Polestar 1 będzie pierwszym modelem w pełni samodzielnie wytworzonym przez tę markę. Co takiego wyróżnia ten model? Otrzymamy dość ciekawy produkt o stosunkowo dużej mocy jak na debiut tej firmy. Polestar 1 wyposażony jest w hybrydowy układ napędowy typu plug-in składający się z 2,0-litrowego silnika spalinowego napędzającego przednie koła oraz podwójnego elektrycznego układu napędowego tylnej osi. Całość zasilana jest akumulatorem o mocy 34 kWh, który umożliwia przejechanie 150 km na jednym ładowaniu. Wszystkie jednostki napędowe generują łącznie moc 592 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 1000 Nm.

Polestar 1
fot. Polestar