PODZIEL SIĘ
Nowe Audi S8
Fot. Audi

Dwa lata temu zadebiutowała nowa generacja Audi A8. Czas teraz na premierę jej usportowionej wersji. Co ciekawe w nowym Audi S8 nie znajdziemy silnika wysokoprężnego pod maską.

Usportowiony model zdecydowanie lepiej prezentuje się od podstawowej wersji pojazdu. Przeprojektowano przedni zderzak i dorzucono kilka chromowanych dodatków oraz powiększono aluminiowe felgi. Efekt wizualny wzmacnia także obniżone zawieszenie i żywy lakier nadwozia.

Co zamiast diesla?

Pod maską nowego Audi S8 znajdziemy potężny 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem generujący moc 571 KM oraz zapewniający maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Audi S8 zostało także wyposażone w 48-woltowy system mild hybrid, który dzięki zastosowaniu elektrycznej sprężarki wspomaga auto przy niewielkich prędkościach, gdy obroty silnika są zbyt niskie do uruchomienia pełnego turbodoładowania i rozwinięcia maksymalnej mocy.

Model będzie posiadał napęd na wszystkie koła i system czterech kół skrętnych. Choć dokładny sposób ich działania nie został jeszcze podany przez producenta, to możemy się domyślać, że będzie on działał na podobnej zasadzie co w nowym Q7. Tylne koła będą mogły maksymalnie skręcić się o 5 stopni, a podczas jazdy przy małej prędkości będą obracały się w przeciwnym kierunku niż przednie koła. Zdecydowanie ułatwi to parkowanie i manewrowanie w ciasnych uliczkach.

Audi S8 trafi do sprzedaży dopiero pod koniec bieżącego roku. Jego publiczna premiera odbędzie się najprawdopodobniej we wrześniu podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Jak na ten moment nie poznaliśmy dokładnego cennika Audi S8.