PODZIEL SIĘ
Audi RS6 Avant
Fot. Audi

Audi postanowiło obchodzić 25-lecie modeli spod szyldu RS w huczny sposób. Zaprezentowało nową generację Audi RS6 Avant, a już wkrótce dołączy do niego także RS7 oraz RS Q8.

Nowa generacja została oznaczona jako C8 i nadal utrzymuje design bazowego A6. “Na przestrzeni ostatnich 25 lat Audi RS 6 Avant stało się jedną z ikon całej linii RS i zyskało grono wiernych fanów na całym świecie” – powiedział Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport. W porównaniu do poprzedniej odsłony modelu nadano mu bardziej agresywny wygląd. Od razu rzucą nam się w oczy przemodelowane zderzaki oraz poszerzone nadkola. Oprócz tego, możemy dojrzeć znajome elementy, które występują w pozostałych modelach z rodziny RS. Mowa tu o wykończonych białym kolorem przetłoczeniach oraz wielkim i masywnym dyfuzorze z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu.

Audi RS6 Avant
Fot. Audi
Co skrywa Audi RS6 Avant?

Pod maską modelu znajdziemy potężny 4-litrowy, 8-cylindrowy widlasty silnik z systemem mild hybrid generujący moc 600 KM oraz zapewniający maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Swój sprint “do setki” RS6 Avant wykona w zaledwie 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna w bazowej wersji została ograniczone elektronicznie do 250 km/h. Możemy jednak przekroczyć tę barierę, jeżeli wyposażymy samochód w opcjonalny pakiet dynamiczny, dzięki któremu model rozwinie prędkość do 280 km/h. Dla tych, którym nadal to nie wystarcza Audi przewidziało dodatkowo pakiet dynamiczny plus, który umożliwi rozpędzenie się do 305 km/h.

Audi RS6 Avant to nie tylko moc, ale i oszczędność. Dzięki 48-woltowemu układowi elektrycznemu silnik V8 jest w stanie podczas hamowania odzyskać część mocy. Co ciekawe model będzie mógł zmagazynować dzięki temu procederowi do 12 kW mocy w osobnym akumulatorze litowo-jonowym, którą następnie może wykorzystać do zasilania samochodu przy wyłączonym silniku.

Nowoczesne zawieszenie i napęd

Nie tylko silnik nowego Audi RS6 Avant zasługuje na wyróżnienie. Nowością w tym modelu jest zastosowanie pneumatycznego zawieszenia. Bazowo nadwozie jest zawieszone o 20 mm niżej od standardowego A6 Avant, lecz będzie się ono dostosowywać do stylu jazdy kierowcy. Po osiągnięciu prędkości ponad 120 km/h samochód automatycznie obniża się o 10 mm dla zachowania lepszej aerodynamiczności. Model został także przystosowany do jazdy po ulicach miasta, gdzie możemy wykorzystać tryb “Lift”. Dzięki niemu przy niskich prędkościach nasze nadwozie podwyższy się o 20 mm, co pozwoli lepiej absorbować nierówności.

Audi RS6 Avant
Fot. Audi

Audi RS6 Avant wykorzystuje 8-biegową skrzynię automatyczną Tiptronic. Siły dystrybuowane są za pośrednictwem w pełni mechanicznego centralnego dyferencjału na oś przednią, w stosunku 40:60. Warto także wspomnieć, że gdy jedno z kół wpadnie w poślizg samochód automatycznie przenosi więcej momentu napędowego na oś o lepszej przyczepności. Na przednią oś może zostać przekierowane maksymalnie 70 procent momentu obrotowego, zaś na tylną do 85 procent.

Model dostosowany do Ciebie

Bazowo model zostanie wyposażony w 21-calowe felgi aluminiowe w stylistyce dziesięcioramiennej gwiazdy z oponami w rozmiarze 275/35. Możemy je zamienić na ciut większe 22-calowe felgi o pięciu ramionach w kształcie litery V z oponami w rozmiarze 285/30. Oprócz tego samochód otrzymał wentylowane i perforowane tarcze hamulców o rozmiarach 420 mm z przodu i 370 mm z tyłu. W modelu znajdziemy także aktywny wydech z czarnymi końcówkami, którego głośność możemy regulować dzięki systemowi Audi Frive Select w dwóch trybach: RS1 i RS2. Nie tylko wpływają one na wydech, ale również na ustawienia silnika, zarządzanie zmianą biegów, wspomaganie kierownicy,  zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy quattro oraz na charakterystykę pracy automatycznej klimatyzacji.

Premiera nowego Audi RS6 Avant odbędzie się 10 września podczas Motor Show we Frankfurcie.