PODZIEL SIĘ
Ford Puma Titanium X

Ford Puma Titanium X dołącza do modeli, które zostaną zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Specyfikacja pojazdu została dostosowana specjalnie na europejski rynek.

Model z zewnątrz zdecydowanie różni się od pozostałych odsłon pojazdu. Titanium X wyróżniają czarne wstawki oraz chromowane elementy, które znajdziemy wokół grilla oraz pod drzwiami. Warto także wspomnieć, że lusterka boczne zostały wyposażone w oświetlenie, które uruchamia się podczas wysiadania z pojazdu. Ostrego charakteru dodają także specjalne 18-calowe felgi z dziesięcioramienną gwiazdą wykończone w perłowo-szarym kolorze.

Wnętrze kokpitu zostało wzbogacone wstawkami imitującymi drewno, które zostały umieszczone na desce rozdzielczej zaś boczne drzwi zostały obszyte kontrastującym materiałem. Całość dopełnia skórzana kierownica. Tym co wyróżnia Ford Puma Titanium X są zdejmowane pokrowce foteli, które można prać oraz siedzenia z masażem odcinka lędźwiowego. Ciekawym dodatkiem jest także 10-głośnikowy system nagłośnienia B&O, który z pewnością przypadnie do gustu kierowcą lubiącym słuchać muzyki podczas jazdy.

Ford Puma Titanium X

Sercem Forda Pumy będzie turbodoładowany silnik 1,0 litra, który będzie, w zależności od wersji modelu generował 124 bądź 155 KM. W obu przypadkach motor został wyposażony w łagodny układ hybrydowy, co przekłada się na zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. Trzycylindrowa jednostka EcoBoost współpracuje z napędzanym paskiem zintegrowanym rozrusznika (BISG) o mocy 11,5 kW. Wychwytuje on energię, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana podczas wybiegu lub hamowania i wykorzystuje ją do ładowania akumulatora litowo-jonowego. Ponadto BISG pełni również funkcję silnika, zapewniając w razie potrzeby wspomaganie momentu obrotowego.

Ford Puma Titanium X został także wzbogacony o kilka systemów bezpieczeństwa, które mają wspomagać kierowcę. Znajdziemy w nim asystenta utrzymania pasa ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi oraz system wykrywania innych uczestników ruchu. Dostępny będzie również adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go oraz rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości.

Model zostanie oficjalnie zaprezentowany 10 września podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Ford Puma Titanium X będzie stanowił ciekawą alternatywę dla konkurencyjnej Skody Kamiq Monte Carlo, która także zadebiutuje na imprezie w Niemczech.

Ford Puma Titanium X: