PODZIEL SIĘ
Audi RS7 Sportback

Podczas imprezy motoryzacyjnej we Frankfurcie zadebiutowało Nowe Audi RS7 Sportback. Model zachwyca swoim wyglądem i niesamowitymi osiągami.

Najnowszy pojazd od Audi dzieli dużo podzespołów ze swoim starszym bratem RS6, lecz nadwozia prezentują się zupełnie inaczej. Nowe RS7 Sportback przyciąga uwagę swoim krwisto-czerwonym lakierem w kolorze Misano Red, a całość dopełniają czarne dodatki i agresywne przetłoczenia. Czterodrzwiowe coupe otrzymało uwydatnione nadkola i progi, przez co pojazd wydaje się większy. Audi RS7 Sportback mierzy 1951 mm szerokości z przodu, a jego tył jest o 40 mm szerszy.

Przedni zderzak został zaprojektowany w podobny sposób jak w RS6. Na przodzie pojazdu dominuje przeogromny grill, który dopełniają dwa trójkątne wyloty powietrza. Tylna część nadwozia została wyposażona w wysuwany spoiler oraz masywny zderzak z podwójnym układem wydechowym. Całość dopełniają ogromne 21 lub 22 calowe felgi o ciekawym wzorze. Jego inspiracją  były łopatki turbiny. Imponujące są także ceramiczne hamulce skryte za obręczami. Przednie tarcze mają średnicę 420 mm, a z tyłu 370 mm.

Audi RS 7 Sportback

Audi RS7 Sportback z potężnym silnikiem

Pod maskę nowego RS7 znajdziemy potężny benzynowy silnik V8 o pojemności 4 litrów, który generuje 600 KM i zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 800 Nm. Całość dopełnia napęd na wszystkie koła Quattro. Co ciekawe pojazd został wzbogacony o system, który w sytuacjach zmniejszonego obciążenia dezaktywuje połowę cylindrów. Czterodrzwiowe coupe przy wszystkich cylindrach swój sprint do serki wykonuje z zaledwie 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna została ograniczona elektroniczne do 250 km/h. Dla tych, którym to nie wystarcza Audi zaoferuje pakiet Dynamic lub Dynamic Plus. Zwiększą one prędkość maksymalną odpowiednio do 280 bądź 305 km/h.

Audi RS7 Sportback jest miękką hybrydą, a jego silnik benzynowy będzie wspierany systemem MHEV oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej zwiększającej płynność jazdy, a także zmniejszającym zużycie paliwa. Pozwala to zmniejszyć spalanie o około 0,8 litra na 100 km.

Audi RS 7 Sportback

Adaptacyjne zawieszenie i nie tylko

Audi RS7 Sportback będzie posiadało adaptacyjne zawieszenie, które po przekroczeniu prędkości 120 km/h obniży się o 10 mm. W tym samym czasie wysunie się także tylny spoiler. Poruszając się po mieście możemy podnieść zawieszenie o 20 mm, co patrząc na realia polskich dróg może okazać się zbawienne.

Warto wspomnieć, że na pokładzie samochodu znajdziemy aktywny wydech z czarnymi końcówkami, którego głośność możemy regulować dzięki trybom RS1 i RS2 systemu Audi Drive Select. Poszczególne tryby wpływają również na ustawienia silnika, na zarządzanie zmianą biegów, na wspomaganie kierownicy, zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy quattro oraz na charakterystykę pracy automatycznej klimatyzacji.