PODZIEL SIĘ
Koenigsegg Regera

Koenigsegg pod koniec 2017 roku ustanowił rekord przejazdu 0-400-0 km/h, pobijając tym samym Bugatti o ponad 5 sekund. Do teraz szwedzki koncern dwukrotnie poprawił ten czas. Niedawno z wykorzystaniem modelu Koenigsegg Regera.

Już od dłuższego czasu Bugatti i Koenigsegg walczą ze sobą o światowe rekordy. Najnowszy z nich polega na przyśpieszeniu modelem do 400 km/h, a następnie gwałtownemu hamowaniu, aż do całkowitego zatrzymania się pojazdu. Pierwszy rekord należał do Bugatti, które we wrześniu 2017 roku przy użyciu Chirona osiągnęło czas 41,96 sekund. Wynik ten, choć zadziwiający nie na długo pozostał rekordem. Zaledwie kilka tygodni później Koenigsegg przebił ten wynik modelem Agera RS i skrócił go do 36,44 sekund. Lecz szwedów stać było na zdecydowanie więcej. Zaledwie miesiąc później przy użyciu tego samego pojazdu w innej lokalizacji wykręcili niesamowity czas 33,29 s.

Koenigsegg Regera

Przez prawie dwa lata żaden model nie zdołał skrócić tego czasu. Koenigsegg nie czekając na ruch konkurencji postanowił osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Tym razem wybór padł na hybrydowy model Regera, który generuje moc 1600 KM. Lekko ponad tydzień temu, Sonny Persson zasiadł za kierownicą hybrydy i na lotnisku Råda w Szwecji ustanowił nowy rekord 31,49 sekundy. Warto zauważyć, że jest to czas, aż o 10 sekund krótszy od tego, który osiągnął Bugatti Chiron. Ciekawe na jak długo aktualny rekord pozostanie w rękach szwedów.

Bugatti i Koenigsegg mierzą się także w wyścigu o prędkość maksymalną pojazdu. Francuzom udało się ustanowić nieoficjalny rekord 490 km/h za sterami Chriona. Warto jednak wspomnieć, że aktualny i oficjalny rekord nadal należy do Koenigsegg Agera RS i wynosi 446 km/h. Szwedzi także i na tym polu nie zamierzają oddać rekordu bez walki.  Christian von Koenigsegg zapowiedział, że ich najnowszy pojazd Jesko osiągnie prędkość ponad 300 mil na godzinę.

Koenigsegg Regera