PODZIEL SIĘ
Chevrolet Corvette Convertible

W lipcu zadebiutował Chevrolet Corvette, w którym silnik został umieszczony za plecami kierowcy. Teraz nadszedł czas na przedstawienie wersji pozbawionej dachu. Oto Chevrolet Corvette Convertible.

Najnowszą generację tego modelu wyróżnia umiejscowienie silnika. Od początku swojej historii Corvette posiadało silnik pod maską. W najnowszej odsłonie powędrował on za plecy kierowcy. Zarówno wersja coupe jak i cabrio otrzymają tę samą jednostkę napędową. Będzie to potężne V8 LT2 o pojemności 6,2 litra. W bazowej wersji będzie on generował moc 497 koni mechanicznych oraz zapewniał maksymalny moment obrotowy na poziomie 630 Nm. Dla tych kierowców, którym to nie wystarczy Chevrolet przygotował pakiet Z51 Performance. Dzięki niemu moc silnika wzrośnie do 502 KM oraz 637 Nm. Motor będzie połączony z 8-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, która całą moc będzie przekazywać na tylną oś.

Chevrolet Corvette Convertible

Nie poznaliśmy jeszcze dokładnych osiągów nowego Chevroleta Corvette Convertible. Producent pochwalił się, że Corvette Z51 rozpędza się do 60 mil na godzinę w czasie poniżej 3 sekund. W wersji pozbawionej dachu możemy spodziewać się nieznacznie gorszych wyników. Wiąże się to z tym, że w porównaniu z coupe waży on o około 60 kg więcej. W przypadku Corvette mowa o 1530 kg, zaś masa Convertible będzie wynosiła około 1600 kg.

Dach składa się z dwóch sztywnych elementów, które chowają się za tylną kanapą pojazdu. W przypadku tego modelu za składanie dachu będzie odpowiadać sześć silników elektrycznych. Rozwiązanie to ma być zdecydowanie lżejsze niż przy zastosowaniu hydraulicznego mechanizmu. Składanie i rozkładanie dachu zajmuje 16 sekund i można wykonać te operację przy prędkości do 48 km/h.

Chevrolet Corvette Convertible będzie kosztował drożej od coupe o 7500 dolarów, czyli niecałe 30 tysięcy złotych. Za bazowe cabrio przyjdzie nam zapłacić 67 495 dolarów, w przeliczeniu na naszą walutę 268 tys. złotych.

Chevrolet Corvette Convertible