PODZIEL SIĘ
BMW M2 CS
BMW M2 CS

Większa moc, wspaniałe osiągi, manualna skrzynia biegów oraz karbonowe elementy połączone ze sportowym charakterem. To wszystko wyróżnia nowe BMW M2 CS.

Do niedawna mogliśmy podziwiać BMW M2 CS jedynie na zdjęciach szpiegowskich, podczas zakamuflowanych testów na torze w Nurburgring. Teraz Bawarczycy postanowili pochwalić się swoim modelem w sieci, choć do jego oficjalnej premiery przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Nowe BMW M2 CS zasługuje na miano sportowca. Jego wygląd zewnętrzny można określić jako agresywny i dynamiczny. Model otrzymał nowy, lekko zmodyfikowany zderzak. Marka postanowiła odchudzić model i spora część elementów nadwozia została wykonana z włókna węglowego. Karbon trafił do wnętrza kokpitu, a także maski, dachu, obudowy lusterek, oraz przedniego i tylnego skrzydła. Dodatkowo na masce znalazł się charakterystyczny wlot powietrza, a sama jej masa została obniżona o 50%. Na tyle modelu znalazł się dwudrożny układ wydechowy z czterema końcówkami rur wydechowych wykonanych ze stali szlachetnej.

We wnętrzu kokpitu dominuje natomiast skóra oraz Alcantara, które współgrają z karbonowymi wstawkami. Kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i paskami BMW M zostały obszyte kontrastującą czerwoną nicią i wzbogacone o emblemat BMW M. Za niewielką dopłatą możemy wyposażyć samochód w sportową kierownicę M obitą alcantarą z czerwonym oznaczeniem na godzinie 12.

Wspaniałe osiągi i potężny silnik

Pod maską tej bestii będzie pracował turbodoładowany silnik BMW S55 znany z rodziny “emek” Występuje on zarówno w modelach BMW M3 i M4. W przypadku BMW M2 CS zapewnia on 450 KM mocy oraz 550 Nm momentu obrotowego, czyli o 40 koni więcej, niż w BMW M2 Competition. Motor może współpracować zarówno z 7-przekładniowym automatem z podwójnym sprzęgłem, jak i 6-stopniową manualną skrzynią biegów.

Swój sprint do “setki” BMW M2 CS wykonuje w zaledwie 4 sekundy z automatyczną skrzynią biegów. W przypadku manuala czas ten wydłuży się do 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna modelu została elektronicznie ograniczona do 280 km/h.

W standardzie model został wyposażony w adaptacyjny układ jezdny M z trybami: Comfort, Sport i Sport+. Dodatkowo na pokład pojazdu trafiło nowe, aktywne zawieszenie Adaptive M Suspension, które wpływa na precyzję prowadzenia oraz poprawia właściwości jezdne. Wedle uznania możemy doposażyć nasz samochód w węglowo-ceramiczne hamulce M.

Model zadebiutuje już niedługo, podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. Pojazd można uznać za limitowany, zostanie wyprodukowanych zaledwie 2200 egzemplarzy, a ich ceny zaczynają się od 95 000 euro.

BMW M2 CS