PODZIEL SIĘ
Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross może pochwalić się mocnym, ekonomicznym silnikiem oraz bardzo niskim spalaniem. Przy pełnych bateriach wynosi ono zaledwie 1,7 l/100 km. Na samym prądzie model przejedzie do 50 km.

Model otrzyma hybrydowy układ napędowy znany z hybrydowej odsłony Peugeota 3008. Citroen C5 Aircross będzie napędzany silnikiem benzynowym 1.6 PureTech o mocy 180 KM, który będzie współpracował z motorem elektrycznym. Połączenie obu jednostek napędowych generuje 225 KM mocy oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na pokład maszyny trafiła automatyczna skrzynia biegów e-EAT8, która przekazuje całą moc na przednią oś.

Niewielkie spalanie

Osiągi pozostają dla nas tajemnicą, lecz producent pochwalił się znakomitymi wynikami spalania. Według wstępnych danych model zużywa jedynie 1,7 l/100 km. Należy jednak pamiętać, że wynik ten osiągnięto korzystając z w pełni naładowanych baterii. W przypadku samego silnika benzynowego wartość ta zdecydowanie wzrośnie.

Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross został wyposażony w akumulatory o pojemności 13,2 kWh, co pozwala, według norm WLTP, na przejechanie do 50 km na samej energii elektrycznej. Jak przystało na hybrydy typu plug-in, pojazd będzie można ładować z domowego gniazdka. Niestety jest to proces dosyć czasochłonny i naładowanie baterii do pełna zajmie nam około 7 godzin. Jeżeli zastosujemy szybką ładowarkę, czas ten skrócimy aż do 2 godzin.

Jeszcze nie wiemy, ile przyjdzie nam zapłacić za hybrydową C5. Możemy jedynie posiłkować się ceną bratniego Peugeota wyposażonego w ten sam hybrydowy układ napędowy. Peugeot 3008 Hybrid 225 PHEV został wyceniony w Polsce na 166 500 złotych. Citroen C5 Aircross w swojej benzynowej wersji jest tańszy od swojego rodzimego konkurenta, stąd też możemy sądzić, że jego cena będzie niższa.

Citroen C5 Aircross