PODZIEL SIĘ
Euro NCAP

Nadszedł czas na testy bezpieczeństwa większych modeli. Euro NCAP wzięło na cel Mazdę CX-30, Mercedesa GLB, Forda Explorera oraz nowego Opla Corsę. Oto jak wypadły.

Euro NCAP od 1997 roku wykonuje testy bezpieczeństwa samochodów, na które składa się kilka elementów. Pojazd poddany jest m.in. zderzeniu czołowemu oraz uderzeniu w bok. Sprawdzany jest także system hamowania AEB oraz kontroli trakcji. Tym razem na liście testowanych modeli znalazła się Mazda CX-30, Mercedes GLB, Ford Explorer oraz nowy Opel Corsa. Najgorzej wypadł najmniejszy z modeli. Wszystkie SUV-y zdobyły komplet gwiazdek.

Mazda CX-30
Mazda CX-30
Fot. Mazda

 Ocena ogólna: 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych: 99 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 80 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 77 proc.

Mercedes GLB
Mercedes GLB
fot. Mercedes

Ocena ogólna: 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych: 92 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 88 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 78 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 74 proc.

Ford Explorer

Ford Explorer

Ogólna ocena: 5 gwiazdek

  • Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 61 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 76 proc.

Opel Corsa
Opel Corsa
fot. Opel

Ogólna ocena: 4 gwiazdki

  • Bezpieczeństwo dorosłych: 84 proc.
  • Bezpieczeństwo dzieci: 86 proc.
  • Bezpieczeństwo pieszych: 66 proc.
  • Systemy bezpieczeństwa: 69 proc.