PODZIEL SIĘ
Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E oficjalnie zadebiutował i będzie dostępny w wielu wariantach. Pierwsze z nich wyjadą na ulice w 2020 roku.

Elektryczny Mustang jest już oficjalnie z nami. Choć patrząc na pozostałych członków rodziny można go nazwać czarną owcą. Model ewidentnie wyłamuje się ze schematów, przez co spotkał się z lekkim niezadowoleniem fanów Mustanga. Projekty spod szyldu galopującego konia kojarzone były z kabrioletami i fastbackami. Wszystko to w sportowych wersjach. Ich najmłodszy brat nie dość, że jest SUV-em, to jeszcze posiada w pełni elektryczny napęd.

Ford Mustang Mach E może stać się poważną konkurencją dla Tesli. W założeniu pojazd ten miał rywalizować z Modelem Y i stać się pierwszym poważnym zawodnikiem Forda w segmencie pojazdów elektrycznych. Rodzi się pytanie, czy mu się to udało. Sądzimy, że tak.

Patrząc na nowego elektryka widzimy pewne podobieństwa względem rodziny mustangów. Mam tu na myśli głownie światła pojazdu. Ich kształt, charakterystyczne tylne reflektory z pionowymi paskami LED, a także trapezoidalny grill świadczą o jego pochodzeniu. Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy zamiast typowego fastbacka otrzymaliśmy ogromnego SUV-a o długości 4,7 metra mogącego pomieścić 5 osób oraz 502 l bagażu w dwóch bagażnikach. Tylny pomieści 402 litry, zaś przedni zaledwie 100. Warto jednak dodać, że mniejszy “schowek” został wyposażony w odpływ, dzięki czemu możemy przewozić mokre przedmioty.

Ford Mustang Mach E

Potężny silnik i pojemne akumulatory

Na pokład maszyny trafiły pojemne zestawy baterii. Mamy do wyboru dwa warianty, standardowe o pojemności 75,7 kWh oraz w wersji wysokiego zasięgu baterie 98,8 kWh. W obu przypadkach otrzymamy system szybkiego ładowania mocą do 150 kW.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy otrzymamy dość obszerny przekrój wersji nowego Forda Mustanga Mach E. Listę otwiera wersja Select, która zaoferuje jedynie standardowe baterie 75,7 kWh. Dostaniemy w niej do wybory odsłonę z napędem na tylną oś o mocy 259 KM, napędem obrotowym na poziomie 415 Nm oraz zasięgiem do 370 KM oraz z napędem na wszystkie koła. W drugim przypadku otrzymamy taką samą moc przy 565 Nm oraz nieco mniejszym zasięgu 340 km. Kolejny wariant to California Route 1 z pojemniejszymi bateriami 98,8 kWh. W tej odsłonie otrzymamy jedynie napęd na tylną oś, moc 286 KM, maksymalny moment obrotowy na poziomie 415 Nm oraz zasięg do 480 km.

Ford Mustang Mach E

Najbardziej obszerna jest edycja premium, która oferuje oba warianty baterii zarówno przy napędzie na tylną oś, jak i na wszystkie koła. W zależności od wybranej wersji możemy liczyć na moc od 259 KM do aż 337 KM w najpotężniejszej odsłonie z napędem na wszystkie koła. Podobnie sprawa wygląda z zasięgiem, który wynosi od 340 km do 480 km. Oprócz tego możemy liczyć jeszcze na dwie odsłony. Pierwsza z nich First Edition zapewnia moc 337 KM, napęd na wszystkie koła oraz 435 km zasięgu. Najpotężniejsza wersja w gamie modelu została oznaczona jako GT Performance. Oferuje ona aż 465 KM i 830 Nm, napęd na obie osie oraz zasięg na poziomie 400 km. W tym przypadku Ford Mustang Mach-E przyśpieszy do setki w zaledwie 3,5 sekundy.

Ford Mustang Mach E