PODZIEL SIĘ
2021 Volkswagen ID.4
fot. Motor1

Widzieliśmy różne kamuflaże, ale Volkswagen ID.4 przebrany za Opla jest dość ciekawym sposobem na zmylenie szpiegów motoryzacyjnych.

Koncerny stosują wszelakie strategie, aby utrudnić życie szpiegom motoryzacyjnym. Fotografowie dosłownie czekają, aby uchwycić testowany model w swoim obiektywie, a następnie przekazać jego zdjęcia do współpracującej z nimi redakcji bądź portalu. Od długiego już czasu stosowane są różnorakie kamuflaże, ale najnowszy pomysł niemieckiego przedsiębiorstwa przypadł mi do gustu.

Miesiąc temu marka zaprezentowała w Chinach swój najnowszy model – Volkswagen ID.4. Oczywiście oprócz oficjalnej premiery nie mogło zabraknąć licznych publicznych testów. Podczas zimowej jazdy samochód zaprezentował się w dość nietypowy sposób. Volkswagen postanowił ubrać swój najnowszy model w siatkę maskującą przypominającą konkurencyjny pojazd. Pracownicy wydłużyli światła samochodu przy pomocy taśmy, zaś grill powiększyli używając specjalnej naklejki, efekt? Mamy przed sobą “Opla” od Volkswagena.

Nadchodzący Volkswagen ID.4

Nadchodzący model w dużej mierze bazuje na pojeździe koncepcyjnym ID.Cross, który został ujawniony przez markę dwa lata temu. Volkswagen ID.4 będzie pierwszym modelem elektrycznym opartym na nadwoziu Crossovera w ofercie marki. Patrząc na przód maszyny możemy dostrzec pewne podobieństwo z ID.3, zwłaszcza w linii świateł. Z kolei układ tylnych reflektorów został zmieniony. Ich linia została przedłużona i oba światła praktycznie się łączą. Ich wzór składa się z kilkunastu kwadratowych lamp LED. Oprócz tego na przednim zderzaku pojawiły się atrapy wlotów powietrza, a całość dopełniają duże felgi, będące znakiem rozpoznawczym serii ID.

Nowy Volkswagen ID.4 otrzyma dwa możliwe napędy. W pierwszej wersji otrzymamy jeden silnik elektryczny znajdujący się na tylnej osi. W drugim wariancie każda z osi otrzyma po jednej jednostce napędowej, oznacza to, że pojazd zaoferuje nam zarówno napęd AWD jak i RWD. Za zasilanie maszyny najprawdopodobniej będą odpowiadać baterie o pojemności 82 kWh, które zapewnią od 400 do 480 km zasięgu.

Według nieoficjalnych informacji Volkswagen ID.4 trafi na ulice już na wiosnę, choć termin może się przeciągnąć. Jesteśmy jednak pewni, że pierwsze egzemplarze trafią do swoich właścicieli już w przyszłym roku.

2021 Volkswagen ID.4