PODZIEL SIĘ
Lamborghini Huracan Evo RWD

Najmniejszy model w ofercie marki doczeka się wersji wyłącznie z napędem na tylną oś. Oto Lamborghini Huracan Evo RWD.

Przerzucenie napędu z wszystkich kół na tylną oś przyniosło ze sobą pewne zmiany w modelu. Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że mamy do czynienia z identycznymi samochodami, lecz przy dokładniejszej obserwacji zobaczymy kilka różnic. Na przednim zderzaku Lamborghini Huracan Evo RWD znalazły się nieznacznie zmodyfikowane wyloty powietrza oraz inny splitter, z kolei na tył pojazdu powędrował nowy dyfuzor. Jeśli chodzi o wnętrze, to nie spotka nas tu żadna niespodzianka. Model, niezależnie od napędu posiada identyczne wnętrze.

Najważniejsze zmiany są niewidoczne dla oka. Przerzut napędu wpłynął na masę pojazdu oraz moc jednostki napędowej. Sercem maszyny nadal pozostaje 5,2-litrowy motor V10, który możemy spotkać w typowej odmianie modelu. Niestety w tym przypadku otrzymaliśmy o 20 KM i 40 Nm mniej. Potężny silnik generuje teraz 610 KM mocy oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy na poziomie 560 Nm. Lekki spadek mocy bilansuje nieznaczne odchudzenie modelu, który stracił 33 kg. W przypadku skrzyni biegów nadal mamy do czynienia z 7-przekładniowym automatem z podwójnym sprzęgłem.

Lamborghini Huracan Evo RWD

Warto również wspomnieć, że wraz z tylnym napędem pojazd otrzymał specjalnie opracowany i skalibrowany system kontroli trakcji. Dodatkowo komputer pokładowy będzie dostarczał z wyprzedzeniem większą ilość mocy na tylną oś, co pozwoli uniknąć zbędnej utraty momentu obrotowego oraz rozprzęgania podczas wychodzenia z zakrętu. W efekcie możemy beztrosko wchodzić w zakręty bokiem, czy też kręcić bączki.

Lamborghini Huracan Evo RWD w swojej bazowej wersji został wyceniony na około 208 tysięcy dolarów. Model trafi do salonów już na wiosnę bieżącego roku.

Lamborghini Huracan Evo RWD