PODZIEL SIĘ
BMW i8

Po siedmiu latach od premiery, produkcja BMW i8 zostanie zatrzymana. Ostatnie sztuki zjadą z linii produkcyjnych w połowie kwietnia.

BMW i8 przeżywało swój debiut podczas Frankfurt Motor Show w 2013 roku, zaś na ulice miast wyjechało rok później. Przez cały okres bytności na rynku, model nawet w najmniejszym stopniu się nie zestarzał i wciąż przyciągał uwagę klientów. Świadczy o tym liczba sprzedanych egzemplarzy, która przekroczyła 20 tysięcy. Jednak wszystko ma swój koniec. BMW i8 zjedzie ze sceny już w połowie przyszłego miesiąca.

Przeglądając ofertę bawarskiej marki możemy znaleźć wiele sportowych modeli, które mogą poszczycić się ogromną mocą, wielolitrażowym silnikiem, czy wspaniałymi osiągnięciami. Natomiast BMW i8 jest dosyć nietypowym zawodnikiem w gamie marki. Sercem maszyny jest układ napędowy składający się z 1.5-litrowego silnika benzynowego R3 o mocy 231 KM umieszczonego na tyle pojazdu oraz 143 konnego motoru elektrycznego umiejscowionego pod maską. Obie jednostki napędowe generowały łączną moc 374 KM oraz zapewniały maksymalny moment obrotowy na poziomie 570 Nm. Pozwalało to rozpędzić się maszynie do setki w około 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h.

Pożegnanie modelu

BMW postanowiło uczcić wieloletnią produkcję kultowej maszyny, limitowaną wersja pojazdu. BMW i8 pożegna nas w specjalnej wersji Ultimate Sophisto, której powstanie zaledwie 200 egzemplarzy. Limitowane wydanie w pełni oddaje ekskluzywny charakter modelu.

Zapewne nie doczekamy się bezpośredniego następcy BMW i8. Możemy natomiast sądzić, że Bawarczycy postanowią zastąpić jego miejsce w gamie nowym, w pełni elektrycznym samochodem sportowym. Marka planuje, aby do 2023 roku w jej ofercie znalazło się aż 25 zelektryfikowanych modeli.

BMW i8 Ultimate Sophisto