Audi Srebrne A3 to luksusowy hatchback, który zyskał sobie wielu fanów na całym świecie. To doskonała opcja dla osób, które poszukują nie tylko prestiżowego i sportowego samochodu, ale również funkcjonalnego i wygodnego pojazdu na co dzień. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu modelowi, jego specyfikacji oraz przeglądowi rynku samochodów używanych.
Agenda:
- Specyfikacja Audi A3
- Wyposażenie Audi A3
- Audi Srebrne A3 na rynku samochodów używanych
Specyfikacja Audi A3
Pierwsza generacja A3 charakteryzowała się kompaktowymi rozmiarami, które wynosiły 4150 milimetrów długości oraz 1735 milimetrów szerokości, a masa własna zaczynała się od 1090 kilogramów. Kolejna generacja, 8P, przyniosła niewielkie powiększenie samochodu o 65 do 152 milimetrów w przypadku wersji RS3, przy jednoczesnym zwiększeniu szerokości o 30 milimetrów.
Wysokość pozostała na poziomie około 1420 milimetrów. W ósmej generacji, oznaczonej jako 8V, wymiary pozostały praktycznie bez zmian. Samochód został ponownie poszerzony o 30 milimetrów, a długość wynosiła około 4300 milimetrów, z wyjątkiem wersji sedan, która mierzyła 4460 milimetrów. Najnowsza generacja A3 ma wymiary 4343x1816x1449 mm w wersji hatchback oraz 4495x1816x1425 mm w wersji sedan.
Wyposażenie Audi A3
Najtańsza wersja wyposażenia otrzymała nazwę Attraction. Jednakże, nie jest to tak skromna opcja, jak mogłoby się wydawać. Warto zwrócić uwagę na standardowe alufelgi o rozmiarze 15 cali z 10 okrągłymi otworami, które zostały zastosowane w tym modelu. Zewnętrznie nie ma już nic więcej godnego uwagi, więc przejdźmy do wnętrza samochodu. Mimo skromnego wyposażenia, nadal istnieje możliwość otwierania szyb za pomocą przycisku, a także elektrycznego sterowania lusterkami.
Wersja o nazwie Ambition skierowana jest do osób, które poszukują sportowych osiągów i stylowej stylistyki. Otrzymujemy tutaj 6-ramienne aluminiowe felgi oraz dodatkowo usztywnione i obniżone zawieszenie samochodu w porównaniu z poprzednią wersją. W środku znajdziemy sportowe fotele z dodatkowym bocznym trzymaniem, które są sterowane przez trójramienną kierownicę pokrytą skórą. W dwudrzwiowej wersji znajdziemy także asymetrycznie dzieloną tylną kanapę oraz system „easy-entry”, który pozwala na automatyczne przesunięcie przedniego fotela podczas jego składania, zapewniając więcej miejsca. Fotele kierowcy i pasażera mają również możliwość regulacji wysokości. Obszycie foteli zostało wykonane w różnokolorową kratkę.
Wersja S-line to odmiana sportowa wyposażona w specjalny pakiet stylistyczny, który obejmuje m.in. czarną podsufitkę, białe zegary, trójramienną kierownicę z logo S-line oraz 17-calowe felgi o 9 ramionach.
Z kolei wariant Nino Cerruti posiada specjalny pakiet stylistyczny, w skład którego wchodzi m.in. musztardowa tapicerka skórzana w kolorze Aztec Gold oraz lakier Atlas Grau, który nie jest dostępny w standardowej produkcji modelu A3. Ten limitowany model został wyprodukowany tylko w ilości 50 sztuk i jest dostępny wyłącznie na polskim rynku.
Historia Audi A3
W 2003 roku miała miejsce premiera drugiej generacji Audi A3 II. Wersja pięciodrzwiowa tego modelu nosiła nazwę A3 Sportback. Samochód został zbudowany na nowej platformie koncernu Volkswagen PQ35, a początkowo był dostępny wyłącznie w wersji trzydrzwiowej. Wersja pięciodrzwiowa została wprowadzona do sprzedaży rok później i otrzymała nazwę Sportback. W 2006 roku do produkcji wszedł model S3, wyposażony w silnik 2.0 TFSI o mocy 265 KM i napęd quattro. Początkowo był on dostępny tylko w wersji trzydrzwiowej. Rok później wolnossący silnik 2.0 FSI został zastąpiony przez turbodoładowaną jednostkę 1.8 TFSI. Pod koniec 2007 roku silnik 1.6 FSI został zastąpiony przez 1.4 TFSI. W 2008 roku model A3 przeszedł facelifting, a oferta została poszerzona o wersję S3 w nadwoziu Sportback. Produkcja drugiej generacji Audi A3 zakończyła się w 2013 roku, a sprzedano około 2 milionów sztuk tego modelu.
W latach 2007-2013 koncern produkował również wersję Cabriolet drugiej generacji Audi A3. Samochód ten miał klasyczny miękki dach zamiast metalowego składanego, a oferowane były pięć wariantów silnikowych, w tym trzy benzynowe i dwa diesle.
W 2012, Audi A3 III zostało zaprezentowane na Geneva Motor Show. Samochód został zbudowany na platformie MQB Volkswagena i wprowadził szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, takich jak system Cylinder on Demand odłączający dwa z czterech cylindrów, w celu oszczędzania paliwa. Trzecia generacja A3 była lżejsza od swojego poprzednika o 80 kg, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i technologii konstrukcyjnej. Poza tym, pojawiły się nowe systemy bezpieczeństwa i systemy Infotainment. Audi zaprezentowało również produkcyjną wersję modelu A3 Sportback z silnikiem na sprężony gaz ziemny (CNG) i model A3 Sportback e-tron z napędem hybrydowym. W marcu 2013, firma Audi oficjalnie zaprezentowała A3 Limousine, bazującą na platformie MQB.
W 2018 roku zaprezentowano czwartą generację Audi A3. Samochód został zaprezentowany na Geneva Motor Show wiosną tego roku, razem z innymi kompaktowymi modelami koncernu Volkswagena. Nowe A3 zostało zbudowane na nowej modułowej platformie, co pozwoliło na obniżenie jego wysokości i zwiększenie szerokości oraz długości, co wpłynęło na zmianę sylwetki. Nowy model posiada charakterystyczne cechy, takie jak duża atrapa chłodnicy, wielokątne, podłużne reflektory oraz ostro zakończone tylne lampy. W gamie nadwoziowej zaszły także zmiany – po raz pierwszy w historii A3 nie jest już oferowane jako trzydrzwiowy hatchback, a podstawową odmianą jest pięciodrzwiowy hatchback.
Audi Srebrne A3 na rynku samochodów używanych
Audi Srebrne A3 to popularny model na rynku samochodów używanych. Jego wysoka jakość wykonania oraz niezawodność sprawiają, że nawet starsze egzemplarze wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. Warto jednak pamiętać, że podczas zakupu Audi Srebrne A3 z drugiej ręki, należy zwrócić uwagę na historię serwisową pojazdu oraz ewentualne uszkodzenia.
Sprawdź także: