Nie ma wątpliwości, że Porsche jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych marek samochodów na świecie. Dzięki swoim niezwykłym osiągom, luksusowemu wyposażeniu i ponadczasowemu designowi, Porsche stało się symbolem sukcesu i doskonałości. Ale czy słyszałeś o Porsche Combi? Ten niezwykły model łączy w sobie wszystko, co najlepsze w samochodach Porsche, z praktycznością i przestronnością, jaką oferują auta kombi. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu fascynującemu połączeniu.
Agenda:
- Historia Porsche Combi
- Modele Porsche Combi
Historia Porsche Combi
Pomysł na połączenie Porsche z nadwoziem kombi nie jest nowy. W rzeczywistości, prototyp takiego samochodu powstał już w latach 80., kiedy to Porsche 924 Combi był testowany jako potencjalny model produkcyjny. Niestety, z różnych przyczyn projekt nie wszedł do produkcji seryjnej.
Jednak pomysł Porsche Combi powrócił na początku XXI wieku, kiedy to marka zaprezentowała koncept Panamera Sport Turismo. Ten unikalny samochód miał wszystko, czego można oczekiwać od Porsche – potężny silnik, luksusowe wnętrze i sportowy charakter – a jednocześnie oferował przestrzeń i praktyczność typowe dla aut kombi. W 2017 roku Panamera Sport Turismo trafiła do produkcji seryjnej, a Porsche Combi stało się rzeczywistością.
Modele Porsche Combi
Obecnie w ofercie Porsche dostępne są dwa modele z nadwoziem kombi: Panamera Sport Turismo oraz Taycan Cross Turismo. Oba te samochody łączą w sobie najlepsze cechy Porsche z zaletami aut kombi.
Pod maską modelu Panamera Turbo znajduje się silnik V8 z podwójnym doładowaniem o mocy 550 KM i momencie 770 Nm. Dzięki pakietowi Sport Chrono, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, co jest porównywalne z Ferrari GT4Lusso o mocy 610 KM. Maksymalna prędkość przekracza 300 km/h, a osiągnięcie takiej prędkości jest łatwe i przyjemne. Panamera Turbo Sport Turismo to jedno z najszybszych kombi na świecie. Jest to także pierwszy model Panamery z miejscem dla pięciu osób, gdzie w standardzie znajduje się kanapa z tyłu, zamiast dwóch oddzielnych foteli. Bagażnik w modelu Sport Turismo jest większy o 20 litrów w porównaniu z bagażnikiem standardowej odmiany. Rozmiary modelu Sport Turismo nie różnią się od tradycyjnej odmiany Panamery, a napęd na wszystkie koła jest w standardzie. Nawet w najdroższej wersji Panamery Turbo, która kosztuje od 770 tysięcy złotych, można dobrać dodatkowe wyposażenie za ponad 300 tysięcy złotych. Wszystkie panele karoserii od słupka B do tyłu są nowe w modelu Sport Turismo, co nadaje mu odmienny wygląd w porównaniu z tradycyjną odmianą Panamery.
W gamie Porsche Taycan Cross Turismo znajdują się różne modele wyposażone w silniki elektryczne o mocy od 476 KM do 761 KM i momentu obrotowego wynoszącym 1050 Nm z uwzględnieniem tzw. overboost i Launch Control. Wersja topowa osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 s, podczas gdy bazowy model Porsche Taycan 4 Cross Turismo potrzebuje na to 5,1 s.
Zasięg pojazdu na jednym ładowaniu wynosi od 389 do 456 km dla Porsche Taycan 4 Cross Turismo, a dla najmocniejszej wersji Turbo S wynosi od 388 do 419 km. Nawet podstawowa wersja posiada mocniejszą baterię Performance Plus (o pojemności 93,4 kWh), którą można dokupić za dodatkową opłatą.
Możliwe jest także superszybkie ładowanie, maksymalnie do 270 kW, dzięki czemu naładowanie akumulatorów do 80% pojemności zajmuje zaledwie niespełna 23 minuty.
Porsche Combi – podsumowanie
Porsche Combi to wyjątkowe połączenie sportowego charakteru, luksusu i praktyczności, które sprawia, że te samochody są idealne dla osób ceniących sobie zarówno niezwykłe osiągi, jak i codzienną użyteczność. Modele Porsche Panamera Sport Turismo i Taycan Cross Turismo oferują przestronne wnętrza i pojemne bagażniki, a jednocześnie nie rezygnują z doskonałej dynamiki jazdy, za którą Porsche jest znane na całym świecie.
Zobacz także:
SUV Cadillac Escalade: wnętrze, które zachwyca komfortem i luksusem